Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr
Sıkça Sorulan Sorular
Sıkça Sorulan Sorular
Sıkça Sorulan Sorular
1. Öğrenci numaramı ve kullanıcı adımı nereden öğrenebilirim?
Öğrenci numaraları ve kullanıcı adınız, yerleşme sonuçları Üniversitemizle paylaşıldıktan sonra Duyuru Modülü üzerinden yayınlanacaktır. Duyuru Modülüne yerleşen öğrencinin T.C. kimlik numarası ile girilebilir.
2. Nasıl kayıt yaptıracağız? Kayıtlar ne zaman olacak? Kaçta gelelim?
- 19 – 21 Ağustos 2024 tarihleri arasında E-Devlet kapısı üzerinden E-kayıt yapılabilir.
- 19 – 23 Ağustos 2024 tarihleri arasında ÖZÜ sistemleri üzerinden online veya şahsen kayıt yapılabilir.
Öğrencilerimizin bu yöntemlerden birini tercih ederek kayıt olmaları yeterlidir.
Havacılık Yönetimi ve Pilotaj lisans programlarına kayıt hakkı kazanan adaylar ile herhangi bir sebeple e-kayıt/online kayıt yöntemi ile kaydını yapamayan öğrenciler, 19 - 23 Ağustos2024 tarihlerinde 9.00 – 16.00 saatleri arasında online veya şahsen (Özyeğin Üniversitesi Çekmeköy Kampüsü’nde bulunan Kayıt Alanına gelerek) kayıt işlemlerini yaptırabilirler.
3. Kayıt tarihleri içinde kaydımı tamamlamam mümkün değil. Daha önce veya sonra kayda gelsek, kayıt işlemlerimiz yapılamaz mı?
Üniversite kayıt tarihleri ÖSYM tarafından ilan edilmekte olup, Üniversitemiz tarafından değişiklik yapılması mümkün değildir. Kayıt tarihleri içerisinde kayıtlarını tamamlamayan adaylar, Üniversiteye kayıt haklarını kaybedecektir.
4. Şahsen kayda kendim gelemeyeceğim. Bir başkası benim yerime kayıt yaptırabilir mi?
Havacılık Yönetimi ve Pilotaj Lisans programlarına kayıt olacak öğrencilerin kayıt esnasında belirtilen belgeleri sunmaları gerekir. 18 yaş ve üzeri olup Üniversiteye kayıt için şahsen kendileri gelemeyecek öğrenciler yerine noter tasdikli vekaletnamesi bulunan vekilleri gelip kayıt yaptırabilirler.
Havacılık Yönetimi ve Pilotaj programı haricindeki programlara kayıt olacak öğrencilerin Üniversiteye gelerek şahsen kayıt yaptırmasına veya her iki sistem üzerinden ayrı ayrı kayıt yapılmasına gerek yoktur. E-devlet sistemi üzerinden veya ÖZÜ sistemleri üzerinden kaydınızı online tamamlayabilirsiniz.
5. Kayda gelirken hangi belgeleri getirmeliyim?
Aşağıda durumları belirtilen öğrencilerin, Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna ekli belgeleri yüklemeleri yeterlidir.
- Lisede tek ders veya bütünleme sınavı kaldığı için lise mezuniyeti tamamlanmamış öğrenciler: Kayıtlı oldukları liseden durumlarını gösterir belge
- Askerlik işlemleri için askerlik şubesine yönlendirilmiş T.C. uyruklu erkek öğrenciler: Askerlik Şubelerinden Üniversiteye kayıt olmak için engel olmadığına dair belge;
- Başka üniversitede / yükseköğretim kurumunda kaydı olan öğrenciler: Kayıtlı oldukları kurumdan ilişiklerini kestiklerini gösteren belge (ilgili Üniversitenin ayrıca YÖKSİS'e ilişik kesme işlemini yansıtması gerekir)
- Havacılık Yönetimi ve Pilotaj lisans programlarına yerleştirilmiş öğrenciler: Kayıt için gerekli olan belgeler
Öğrencilerin Öğrenci Bilgi Formuna yükledikleri evrakların orijinallerini saklamalarını önemle hatırlatırız. Kayıt esnasında/sonrasında Öğrenci Bilgi Formuna yüklenen belgelerin Öğrenci Hizmetleri’ne teslim edilmesi istenebilir. Öğrencinin belge asıllarını sağlamaması durumunda üniversite kaydının iptal edilme hakkı saklıdır.
6. Eksik belgem var. Eksik belge ile kayıt yapamaz mısınız? Eksik olan belgemi sonrasında teslim edeceğim.
Eksik belge ile kayıt almamız mümkün değildir. Öğrenci Kayıt Bilgi Formu doldurulurken, gerekli tüm belgelerin sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Eksik belgeli formlar için kesin kayıt yapılmaz.
7. Havacılık Yönetimi programının sağlık raporları için: Hastane devlet / özel fark eder mi? İstanbul’da olmak zorunda mı?
Raporun alınacağı hastanenin devlet / özel olması fark etmez; tam teşekküllü olması yeterlidir. Herhangi bir devlet hastanesi, Üniversite hastanesi veya özel hastaneden belirtilen kriterlerde rapor alınabilir. (İşitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği, psikoloji açıklamalarının mutlaka olmalıdır.) Hastane İstanbul olmak zorunda değildir.
8. Pilotaj ve Havacılık Yönetimi programlarının adli sicil belgelerini e-devletten alabilir miyim?
Evet. E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirsiniz. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğer"i seçebilirsiniz.
9. Ücretler ne kadar? Ne kadar ödeme yapmalıyım? Ödemeyi kayıttan sonra yapabilir miyim?
Üniversite kaydının tamamlanması için, öğrenim ücreti ödemesinin yapılmış olması gerekmektedir.
Ücretler hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
10. Ödeme yöntemleri nedir? Ödeme yapmak için okula gelmek zorunda mıyım?
Ödemeler peşin veya taksitli olarak yapılabilir. Ödeme yapmak için okula gelmek zorunda değilsiniz. Ödeme yapabilmek için öğrenci numaranızı Duyuru Modülü üzerinden kontrol edebilirsiniz.
Nakit ve peşin olarak yapılacak ödemeler, öğrenci numarası söylenerek Fibabanka şubelerinden yapılabilmektedir.
Kredi kartı ile peşin veya taksitli ödemeler, öğrencinin T.C. Kimlik numarası ve öğrenci numarası ile e-ödeme sayfasından yapılabilmektedir.
Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
11. Ek burs olanakları nedir?
2024 YKS sonuçlarına göre Üniversiteye yerleşerek kayıt olan öğrencilere sağlanan ek burs olanaklarına buradan ulaşabilirsiniz.
12. Ek burs alma hakkına sahibim, bursu almak için ne yapmam gerekir?
Uluslararası Diploma Bursu, FİBA/ÖZÜ Çalışan İndirimi veya Aile İndiriminden faydalanabilecek öğrencilerin durumlarını açıklayan dilekçe ve ilgili belgenin onaylı kopyasını Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne (student.services@ozu.edu.tr) e-posta ile iletmeleri gerekir.
Destek burslarının tahsisi için öğrencilerimizin herhangi bir başvuru yapmasına gerek yoktur, gerekli kontroller yapıldıktan sonra burs tahsisi otomatik olarak yapılacaktır.
13. Kayıt yaptırdıktan sonra hemen öğrenci belgesi alabilir miyim?
Üniversite kaydınızı tamamladıktan bir gün sonra e-devlet üzerinden YÖK onaylı öğrenci belgesi alabilirsiniz.
14. Üniversiteye yerleştim, ama kayıt dondurmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?
Öğrenciler sağlık, askerlik, maddi, aile, kişisel, akademik, yurt dışında eğitim, beklenmedik zorunlu olaylar gibi gerekçelerle kayıt dondurma talebinde bulunabilirler. Kayıt dondurma talebinizin işleme alınabilmesi için, üniversite kaydınızın da tamamlanması gerekir.
Kayıt dondurma talebinizi, Kayıt Dondurma Başvuru Formunu doldurup kayıt dondurma sebebinizi destekleyen belgeleri de ekleyerek Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne (student.services@ozu.edu.tr) e-posta ile iletebilirsiniz.
15. İndirimli İstanbulKart almak için ne yapmam gerekiyor?
Öğrencilerimiz, İETT’ye bireysel başvuru yaparak kartlarını alabilirler.
16. Ben Türkçe programa yerleştirildim, İngilizce sınavına girmek zorunlu mudur?
Türkçe Mimarlık ve Hukuk programlarında ise İngilizce Hazırlık programı isteğe bağlıdır. İsterseniz sınava girmeyebilirsiniz, ancak dil yeterliğini sağlamadığınız takdirde
- Türkçe haricinde sunulan seçmeli derslere kayıt yaptırmanız mümkün olmayacaktır
- Lisans programınızda zorunlu dersleriniz arasında yer alan ENG 103-104 derslerinden muafiyet imkanınız olmayacaktır.
17. İngilizce Hazırlık tüm programlarınızda zorunlu mudur?
Türkçe Mimarlık ve Hukuk programları haricinde Özyeğin Üniversitesi’nde tüm lisans programlarında İngilizce Hazırlık programı zorunludur. Türkçe Mimarlık ve Hukuk programlarında ise İngilizce Hazırlık programı isteğe bağlıdır. İsterseniz sınava girmeyebilirsiniz, ancak dil yeterliğini sağlamadığınız takdirde Türkçe haricinde sunulan seçmeli derslere kayıt yaptırmanız mümkün olmayacaktır.
İngilizce Hazırlık programı hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
18. Üniversitenizin İngilizce sınavlarında başarılı olmak için kaç puan almalıyız?
- 1. aşama – PLACEMENT sınavından 70 üzerinden en az 48 alındığı takdirde öğrenciler başarılı olmuş sayılacaktır. Başarılı öğrencilerin notu “S”; başarısız öğrencilerin notu ise “U” olarak duyurulacaktır.
- 1. aşamadan başarılı olan öğrencilerin 2. aşama – TRACE sınavına girme hakkı olur. Bu sınavdan 100 üzerinden en az 65 alındığı takdirde öğrenciler başarılı olmuş sayılacaktır. Başarılı öğrencilerin notu “S”; başarısız öğrencilerin notu ise “U” olarak duyurulacaktır.
- 1. veya 2. aşamadan başarısız olan öğrenciler, İngilizce Hazırlık programında düzeylerine göre bir sınıfa yerleştirileceklerdir.
19. İngilizce sınav sonuçlarımı nereden görüntüleyeceğim? Sınav sonucumu söyleyebilir misiniz?
Kullanıcı adı ve parolanızla SIS’e giriş yaparak sınav sonuçlarınızı görüntüleyebilirsiniz. Sınav sonuçlarını maalesef telefondan bildiremiyoruz.
20. İngilizce Hazırlık Sınıfından muaf olmak için Üniversitenin kabul ettiği dış sınavlar nelerdir?
Kabul edilen sınavları buradan görüntüleyebilirsiniz.
21. İngilizce sınav örnekleri var mı?
İngilizce sınav örneklerine buradan ulaşabilirsiniz.
22. Yurt başvurularımı nasıl yapabilirim? Kayıt için geldiğimde yurdu gezebilir miyim?
Yurtlar ve yurt başvuruları ile ilgili olarak buradan bilgi alabilirsiniz.
23. Okula nasıl gelebiliriz?
Üniversiteye ulaşım hakkında buradan bilgi alabilirsiniz.
Aklınıza takılan her türlü soru için bizlerle iletişime geçebilirsiniz:
☎: 444 4 OZU (698) / 0 216 564 9000
@: student.services@ozu.edu.tr