Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr
Öğrenci İkamet Tezkeresi (Oturum İzni)
Öğrenci İkamet Tezkeresi (Oturum İzni)
Öğrenci İkamet Tezkeresi (Oturum İzni)
Öğrenci İkamet Tezkeresi (Oturum İzni/İkamet İzni) Nedir?
İkamet tezkeresi, vize veya vize muafiyet süresi bittikten sonra da Türkiye’de kalmaya devam etmek isteyen yabancı uyruklu kişilerin başvuru yapmakla zorunlu oldukları yasal bir belgedir.
Yabancı uyruklu olup Türkiye’de eğitim alacak olan her öğrencinin öğrenci ikamet tezkeresi (oturum izni) alması yasal olarak zorunludur.
Yabancı uyruklu öğrenciler vize zorunluluğu olmayan bir ülkeden geliyorlarsa vize muafiyet süresi içerisinde, vize ile Türkiye’ye geldilerse, vize süresi içerisinde ikamet tezkeresi başvurusu yapmak zorundadırlar. Vize süresi biten öğrencilerin, vizenin son geçerlilik tarihinden itibaren 10 gün içerisinde ikamet tezkeresi başvurusu yapmaları gerekmektedir.
Türkiye’nin vize muafiyeti uyguladığı ülkelerin listesine buradan, vize muafiyet sürelerine buradan ulaşabilirsiniz.
İkamet tezkeresi başvuru süreci ile ilgili daha detaylı bilgi için burada yer alan kitapçığı incelemeniz önemle tavsiye edilir.
Mavi kartlı öğrencilerin ikamet tezkeresi almaları gerekmemektedir.
- İkamet Tezkeresi İlk Başvuru
Yeni ikamet tezkeresi başvuruları İl Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün web sayfası üzerinden (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) yapılmaktadır. Başvuru sırasında istenen belgeler için burada yer alan Checklist’i inceleyebilirsiniz.
1. Adım: Online Ön Kayıt Formu doldurulur, randevu alınır, otomatik olarak doldurulmuş başvuru formu çıktı alınır ve kart bedeli ödenir.
2. Adım: Başvuru belgeleri hazırlanır ve alınmış olan randevu gününde ve saatinde İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğüne şahsen teslim edilir.
3. Adım: İkamet tezkeresi size ulaştıktan sonra kartınızın bir kopyası Öğrenci Hizmetleri Ofisi’ne teslim edilir.
İlk defa ikamet tezkeresi başvurusu yapıyorsanız, formu doldurmak için buradaki videodan yardım alabilirsiniz.
- İkamet Tezkeresi Süre Uzatımı
İkamet tezkeresi uzatma başvuruları ikamet izni süresinin dolmasına 60 gün kalmasından itibaren ve her koşulda ikamet izni süresi dolmadan önce yapılmalıdır. İkamet izninizin bitmesine 60 günden daha fazla süre varsa, sistem uzatma başvurusu yapmanıza izin vermeyecektir.
İkamet tezkeresi uzatma başvurularında üniversite genel not ortalamanızın önemli olduğunu, dolayısıyla akademik başarılarınıza gerekli önem vermeniz gerektiğini hatırlatırız.
İkamet tezkeresi uzatma başvuruları İl Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün web sayfası üzerinden (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) yapılmaktadır.
1. Adım: Online Ön Kayıt Formu doldurulur, otomatik olarak doldurulmuş başvuru formu çıktı alınır ve kart bedeli ödenir.
2. Adım: Başvuru belgeleri hazırlanır. Formu doldurduktan sonra 5 iş günü içerisinde başvuru formu ve gerekli başvuru belgeleri İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğüne posta (kargo) ile gönderilir.
3. Adım: İkamet tezkeresi size ulaştıktan sonra kartınızın bir kopyası Öğrenci Hizmetleri Ofisi’ne teslim edilir.
İkamet tezkeresi uzatma başvurusu yapıyorsanız, formu doldurmak için buradaki videodan yardım alabilirsiniz.
- Önemli Bilgiler:
- Başvurular en geç 90 gün içerisinde sonuçlandırılır. Üniversite eğitim sürecinizde sorun yaşamamanız için üniversite kaydınız sonrasında vakit kaybetmeden ikamet tezkeresi başvurunuzu yapmalısınız.
- Süresi dolacak olan ikamet izinlerini uzatmak için ikamet izni süresinin dolmasına 60 gün kala başvurunuzu gerçekleştirmelisiniz.
- Pasaport değişikliği yapan yabancı uyruklu öğrencilerin 20 iş günü içerisinde İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirim yapması gerekmektedir.
- İkamet iznini uzatmalarda, şayet randevu tarihinden önce vize ya da ikamet izni süreniz bitmiş olursa, başvuru formlu ile randevu gününe kadar Türkiye’de kalmanıza izin verilir.
- İkamet izni süreniz içinde aynı üniversitenin farklı bir fakülte/bölümünde öğrenime devam etmeniz halinde, öğrencilik statünüzde kesinti olmaması kaydıyla, bilgilerinizin güncellenmesi için durumunuzu İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne 20 iş günü içinde bildirmeniz gerekmektedir.
- İkamet izni süreniz içinde aynı şehirde farklı bir üniversiteye geçiş yapmanız halinde, öğrencilik statünüzde kesinti olmaması kaydıyla, bilgilerinizin güncellenmesi için durumunuzu İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne 10 iş günü içinde bildirmeniz gerekmektedir.
- Normal öğrenim süresinde mezun olamamanız durumunda, tekrar ettiğiniz ve aktif olarak öğrencilik haklarından faydalanabildiğinizi gösterir nitelikte bir öğrenci belgesi getirdiğiniz her yıl için bir seferde en fazla 1 yıllık ikamet izni düzenlenebilmektedir.
- İkamet tezkeresi ile ilgili Göç İdaresi Başkanlığına sorulmuş olan sıkça sorulan sorulara buradan ulaşabilirsiniz.
- Üniversiteye Bildirim:
İkamet iznini aldıktan sonra ya da yenilettikten sonra ikamet izni kartınızın bir kopyasının Üniversiteye teslim edilmesi gerekmektedir. İkamet izni bilgilerinizi iletmek için Öğrenci Hizmetleri Ofisi’ne şahsen gelebilir veya student.services@ozu.edu.tr mail adresine ozu uzantılı mailiniz üzerinden iletebilirsiniz.