Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr
Lisans Programlarına YKS Ek Yerleştirme Sonucunda Yerleşen Öğrencilerin Üniversiteye Kayıtları
Lisans Programlarına YKS Ek Yerleştirme Sonucunda Yerleşen Öğrencilerin Üniversiteye Kayıtları
Lisans Programlarına YKS Ek Yerleştirme Sonucunda Yerleşen Öğrencilerin Üniversiteye Kayıtları
Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizi tebrik ediyoruz. Üniversiteye kayıt işlemlerinizi tamamlamak için aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okumanızı ve belirtilen tarihlere dikkat ederek işlemlerinizi tamamlamanızı önemle tavsiye ederiz. |
2024-2025 akademik yılında Özyeğin Üniversitesi’nin lisans programlarına YKS Ek Yerleştirme ile kayıt hakkı kazanan öğrenciler, aşağıda belirtilen tarihler arasında üniversite kayıtlarını online olarak yapabilirler:
- 25 – 27 Eylül 2024 tarihleri arasında E-Devlet kapısı üzerinden kayıt hakkı bulunan öğrenciler E-kayıt yapılabilir.
- 25 – 30 Eylül 2024 tarihleri arasında ÖZÜ sistemleri üzerinden online kayıt yapılabilir.
Hangi kayıt yönteminin size uygun olduğu ve takip edilmesi gereken işlemler “Adım Adım Kayıt İşlemleri” başlığı altında açıklanmıştır. Üniversiteye kayıtlar online olarak yapılacaktır. Bu yöntemlerden biri ile belirtilen tarihlerde kayıtlarını yapmayanlar Üniversiteye kayıt hakkını kaybederler. Kayıt için gerekli şartları taşımadığı sonradan anlaşılan veya bu şartları sonradan kaybeden öğrencilerin kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilir.
Yerleştirme Sonuçları Açıklandıktan Sonra
Üniversitemize kayıt olmaya hak kazanan öğrencilerin, öncelikle, Duyuru Modülü üzerinden yayınlanacak olan, "Öğrenci Numarası" ile, öğrenim hayatları boyunca Üniversitedeki tüm online sistemlere erişim için kullanacakları "kullanıcı adı" ve "ÖZÜ e-posta adresi"ni kontrol etmeleri gerekir.
(Yerleşen öğrencinin T.C. kimlik numarası ile giriş yapılır) |
- Adım Adım Kayıt İşlemleri
- E-Devlet Sistemi Üzerinden E-Kayıt
- ÖZÜ Sistemleri Üzerinden Online Kayıt
- Havacılık Yönetimi ve Pilotaj Programlarına Kayıt
- Kayıt Sonrası İşlemler
- İngilizce Dil Yeterliği
- Ücretler, Ödemeler ve Burslar
- Kayıt Dondurma Talepleri
- Yurtlar
- İletişim
1. Adım Adım Kayıt İşlemleri
E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)
25 – 27 Eylül 2024 tarihleri arasında E-Devlet kapısı üzerinden E-kayıt yapılabilir.
E-kayıt adımları:
- Online Öğrenci Bilgi Formu eksiksiz bir şekilde doldurulur.
- Formun Doküman Yükleme sekmesine, lise diploması veya E-devletten alınan mezuniyet belgesi ile ÖSYM yerleştirme sonuç belgesi pdf formatında yüklenir.
- Öğrenim ücreti ödenir.
- E-Kayıt İşlemleri için https://www.turkiye.gov.tr adresine girilir (E-devlet sistemine giriş için, ilk kez giriş yapılıyorsa, PTT şubelerinden e-devlet şifresi temin edilir.)
- Giriş yaptıktan sonra, “E-Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek Üniversite kaydı tamamlanır ve kesin kayıt yapılmış olur. (YÖK tarafından yayınlanan e-kayıt kılavuzuna buradan ulaşabilirsiniz.)
Aşağıdaki program öğrencileri E-kayıt yapabilirler:
- Hukuk Fakültesi: Hukuk
- İşletme Fakültesi: Uluslararası Finans, Yönetim Bilişim Sistemleri, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Ekonomi, İşletme, Girişimcilik
- Mimarlık ve Tasarım Fakültesi: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, İletişim ve Tasarımı, Endüstriyel Tasarım, Mimarlık (Türkçe), Mimarlık (İngilizce)
- Mühendislik Fakültesi: Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Makina Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği
- Sosyal Bilimler Fakültesi: Uluslararası İlişkiler, Psikoloji, Antropoloji
- Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu: Otel Yöneticiliği, Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Online Öğrenci Bilgi Formu yerleştirme sonuçları Üniversitemizle paylaşıldıktan sonra öğrencilerin erişebilmesi için aktif hale getirilecektir. Forma giriş yapmak için istenen kullanıcı adı, yerleşen öğrencinin T.C. kimlik numarasıdır. Forma erişebilmek için masaüstü veya dizüstü bilgisayara ihtiyacınız olacaktır; tablet veya cep telefonu ile forma erişemezsiniz.
Önemli Not: Online Öğrenci Bilgi formunda kişisel e-posta adresinizi girmeniz istenecektir. Üniversiteye kayıt işleminiz kesinleştikten sonra, kişisel e-posta adresinize Üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için bir e-posta gönderilecektir. Kayıt sonrasında tüm bilgilendirmeler, ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresinize iletilecek olup, İngilizce dil yeterliği için gireceğiniz sınavlarda da OzU.Net hesabınızın kullanıcı adı ve şifresine ihtiyaç duyacaksınız. Tüm bu işlemleri sorunsuz bir şekilde tamamlayabilmek için Öğrenci Bilgi Formunda aktif olarak kullandığınız bir e-posta adresini tanımlamanızı önemle tavsiye ederiz.
Online Öğrenci Bilgi Formunu doldurma ve öğrenim ücreti ödeme işleminden herhangi birini gerçekleştirmeden e-kayıt yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır. Öğrenim ücretini ödeyen öğrencilerin Öğrenci Bilgi Formunu doldurduktan sonra e-kayıt işlemini tamamlamaları gerekir.
Kimler E-Kayıt Yapamaz?
- Havacılık Yönetimi veya Pilotaj programına kayıt olacak öğrenciler,
- Durumları aşağıda belirtilen, belge yüklemesi gereken öğrenciler,
- Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden lise mezunu olduğuna dair bilgi alınamayanlar.
- MSB Askere Alma Daire Başkanlığı Sisteminden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” bilgisi alınamayanlar.
- Yükseköğretim Bilgi sisteminde aktif öğrenci kaydı bulunanlar.
- E-devlet üzerinden E-kayıt tarihlerinde kaydını tamamlayamayan öğrenciler.
E-kayıt işlemini belirtilen tarihlerde tamamlayamayan öğrencilerimiz Özyeğin Üniversitesi online sistemi üzerinden kayıtlarını yapabilirler.
ÖZÜ Sistemleri Üzerinden Online Kayıt
Lisans programına kayıt olma hakkı kazanan adaylar (Pilotaj ve Havacılık Yönetimi Lisans programları hariç) ile herhangi bir sebeple e-devlet kapısı üzerinden e-kayıt yöntemi ile kaydını yapamayan öğrenciler, 25 – 30 Eylül 2024 tarihlerde Özyeğin Üniversitesi online sistemi üzerinden online kayıtlarını yapabilirler.
Kayıt İçin Adımlar:
- Öğrenci Bilgi Formu eksiksiz bir şekilde doldurulur.
- Kayıt için gerekli belgeler (lise diploması, ÖSYM yerleştirme sonuç belgesi, vb.) Öğrenci Bilgi Formuna yüklenir ve form tamamlanır. Yüklenen belgelerin pdf formatında, eğer fotoğraf isteniyorsa jpeg formatında olması gerekir.
- Öğrenim ücreti ödenir.
- Forma yüklenen belgeler, Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından, belirtilen kayıt günleri içinde 09.00-16.00 saatleri arasında kontrol edilip onaylanır ve kaydınız kesinleştirilir.
Kesin kayıt işlemi tamamlanan öğrencilerin kişisel e-posta adresine OzU.Net hesabının şifresini oluşturabilmeleri için bir e-posta gönderilir. Bu e-postada iletilen adımları takip ederek şifrenizi oluşturmanız gerekmektedir. Üniversiteye kesin kayıt işlemlerinizi tamamladıktan sonra 24 saat içinde e-Devlet üzerinden onaylı öğrenci belgenizi alabilirsiniz.
Havacılık Yönetimi ve Pilotaj Lisans Programlarına Kayıt
Havacılık Yönetimi ve Pilotaj lisans programlarına kayıt hakkı kazanan adaylar 25 - 30 Eylül 2024 tarihlerinde ÖZÜ sistemi üzerinden online kayıt işlemlerini yaptırabilirler. Öğrencilerin Üniversiteye gelerek şahsen kayıt yapmalarına gerek yoktur.
Kayıt işleminin yapılabilmesi için, Online Öğrenci Bilgi Formunun doldurulması ve öğrenim ücretinin ödenmesi gerekir. Havacılık Yönetimi ve Pilotaj Lisans programlarına kayıt olacak öğrencilerin kayıt esnasında aşağıda belirtilen belgeleri sunmaları gerekir. Posta yoluyla gönderilen kayıt belgeleri kabul edilmeyecektir.
Havacılık Yönetimi Lisans Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin sunması gereken belgeler:
- Nüfus cüzdanı: Nüfus cüzdanının arkalı önlü kopyası. (Sürücü belgesi kabul edilmez.)
- Lise Diploması: Lise diplomasının kopyası. Diplomanın aslı henüz temin edilmemişse, yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi kopyası.
- ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi: ÖSYM tarafından paylaşılan yerleştirme sonuç belgesi çıktısı.
- Sağlık Heyet Raporu: Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde alınmış; içeriğinde işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği, psikoloji açıklamalarının mutlaka olduğu, heyet raporu almak.
- Arşiv Kayıtlı Adli Sicil Belgesi: Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Arşiv kaydı bulunmadığını gösterir 1 adet arşiv kayıtlı adli sicil belgesi aslı. (E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirsiniz. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğer"i seçebilirsiniz.)
Pilotaj Lisans Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin sunması gereken belgeler:
- Nüfus cüzdanı: Nüfus cüzdanının arkalı önlü kopyası. (Sürücü belgesi kabul edilmez.)
- Fotoğraf: Son 1 ay içerisinde çekilmiş 12 adet biyometrik (30x40mm) fotoğraf.
- Lise Diploması: Lise diplomasının kopyası. Diplomanın aslı henüz temin edilmemişse, yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi kopyası.
- ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi: ÖSYM tarafından paylaşılan yerleştirme sonuç belgesi çıktısı.
- Arşiv Kayıtlı Adli Sicil Belgesi: Pilot olmasına engel Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belge (E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirsiniz. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğer"i seçebilirsiniz.)
- Yerleşim Yeri (İkametgah) Belgesi: Yerleşim yeri bildirir belge aslı. (E-devlet sistemi üzerinden alınan belgeler kabul edilir.)
- ICAO Ek-1 Sınıf 1 Hükümlerine uygun Class-1 (1’inci sınıf) sağlık sertifikası: ICAO Ek-1 Sınıf 1 hükümlerine uygun Class-1 (1’inci sınıf) sağlık sertifikasının aslı. (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş Yetkili havacılık tıp merkezlerinin listesine SHGM resmi web sayfasından ulaşabilirsiniz. Yetkili havacılık tıp merkezinden alınan sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülme zorunluluğu bulunmaktadır ve öğrencilerin sorumluluğundadır. Sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülmesi ile ilgili işlemlere SHGM resmi web sayfasından veya aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz. Öğrenciliğiniz süresince her yıl yenilenme ve kopyasının Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi’ne teslim edilme sorumluluğu sizlerde olacaktır.)
http://web.shgm.gov.tr/tr/preview/4772-hava-saglik-birimi-ams-aeromedical-section
http://web.shgm.gov.tr/tr/formlar/3910-index
https://takas.shgm.gov.tr/products/04-04/hava-saglik-birimi
2. Kayıt İşlemi Tamamlandıktan Sonra
- ÖzÜ Hesabı Şifre İşlemleri: Kayıt işleminiz tamamlandıktan sonra Öğrenci Bilgi Formu'nda belirttiğiniz kişisel e-posta adresine Üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için bir e-posta gönderilecektir. Bu e-postada iletilen işlemleri takip ederek şifrenizi 24 saat içinde oluşturmanız gerekmektedir.
Şifre oluşturduktan sonra ÖZÜ sistemlerine girmek için iki faktörlü doğrulama yapmanız gerekecektir. Bu doğrulamayı “Microsoft Authenticator” uygulaması aracılığıyla yapabilirsiniz. İki aşamalı doğrulama, özellikle hassas bilgileri görüntülerken hesaplarınıza daha güvenli bir şekilde erişmenize yardımcı olur. Parolalar unutulma, çalınma veya güvenliği ihlal ile karşılanması nedeniyle iki aşamalı doğrulama, diğer kişilerin çalmalarını zorlaştırarak hesaplarınızı korumaya yardımcı olan ek bir güvenlik adımıdır. Microsoft Authenticator kurulumunun nasıl yapılacağını buradan da inceleyebilirsiniz.
Kurulum için lütfen aşağıdaki adımları takip ediniz:- Google Play (Android) veya Apple Store (iOS) üzerinden Microsoft Authenticator uygulaması indirilir.
- https://aka.ms/MFASetup bağlantısına Ozu hesabınız ile giriş yapılır. Açılan ekranda “Oturum Açma yöntemini ekleyin” kısmından “Kimlik doğrulama Uygulaması” seçilerek ileri tabı ile ekranlar devam ettirilir.
- QR kodu tarama ekranında mobil cihaza kurulan Microsoft Authenticator uygulaması açılarak sağ üst köşeden + tabına tıklanır.
- İş ve okul hesabı seçilerek bilgisayar ekranındaki QR kod'u Microsoft Authenticator uygulaması ile taratılarak eşleşme sağlanır.
- Bilgisayar ekranınıza gelen kod, mobile uygulamaya girilerek doğrulama sağlanır ve kurulum tamamlanır.
- Öğrenci Kimlik Kartları (Kampüs Kart): Öğrenci Kimlik Kartları, Üniversiteye giriş esnasında kullanılır ve kütüphane, öğrenci servisleri, fotokopi ve yazıcı gibi çeşitli olanaklardan yararlanmanızı sağlar. Üniversiteye kayıt olduktan sonra kartların ne zaman teslim edileceği bilgisi öğrencilere ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri aracılığıyla duyurulacaktır.
- İngilizce Dil Yeterlik Sınavları: Öğrenim dili İngilizce olan programlara kayıt olan öğrencilerin İngilizce dil yeterliklerinin belirlenmesi için Üniversite tarafından düzenlenecek olan sınavlara girmeleri veya Dil yeterlik koşulu sayfasında belirtilen sınav sonuçlarını sunmaları zorunludur. Üniversitemizde düzenlenecek sınavlar hakkında, aşağıda yer alan “İngilizce Dil Yeterliği” bölümünden bilgi alabilirsiniz. Öğrenim dili Türkçe olan programlara kayıt olan öğrencilerin bu sınavlara girmeleri zorunlu olmamakla birlikte, sınava katılmaları tavsiye edilir.
- Öğrencilerin Öğrenci Bilgi Formuna yükledikleri evrakların orijinallerini saklamalarını önemle hatırlatırız. Kayıt esnasında Öğrenci Bilgi Formuna yüklenen belgelerin Öğrenci Hizmetleri’ne teslim edilmesi istenecektir. Öğrencinin belge asıllarını sağlamaması durumunda üniversite kaydının iptal edilme hakkı saklıdır.
3. İngilizce Dil Yeterliği
Öğrenim Dili İngilizce Olan Programlarda İngilizce Dil Yeterliği
Öğrenim dili İngilizce olan lisans programlarına kayıtlı tüm öğrencilerin, İngilizce dil yeterliliklerini sağlamaları gerekir. Bu programlara yeni kayıt yaptıran öğrencilerin dil yeterliği, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından Üniversiteye ilk kayıtlarını yaptırdıkları akademik yılın başında düzenlenen 1. Aşama - İngilizce Düzey Belirleme Sınavı (PLACEMENT) ve 2. Aşama - İngilizce Yeterlik Sınavı (TRACE) ile ölçülür. Sınavlardan başarılı olan öğrenciler, İngilizce Hazırlık Programından muaf olur ve lisans programında öğrenimlerine başlarlar. Sınavlardan yeterli puanı alamayan öğrencilerimiz ise, sağladıkları başarıya göre İngilizce Hazırlık Programına yerleştirilirler.
Üniversite tarafından kabul edilen ve geçerlik süresi içinde ulusal veya uluslararası sınav belgesi olan öğrenciler, belgelerini 25 - 27 Eylül 2024 tarihlerinde, Üniversite kayıtlarını tamamladıktan sonra, Yabancı Diller Yüksekokulu’na sunarak İngilizce Hazırlık Programından muafiyet talebinde bulunabilirler. Kabul edilen sınavlar hakkında detaylı bilgi, “Dil Yeterlik Koşulu” sayfasından alınabilir. Belgesi uygun olmayan öğrencilerin mutlaka Üniversite tarafından düzenlenen dil yeterlik sınavlarına girmeleri gerekir.
Öğrenim Dili Türkçe Olan Programlarda İngilizce Dil Yeterliği
Öğrenim dili Türkçe olan Hukuk ve Mimarlık lisans programlarında İngilizce Hazırlık Programı isteğe bağlıdır, isteğe bağlı olarak hazırlık okumak isteyen öğrenciler, taleplerini Üniversite kayıtlarını tamamladıktan sonra ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri üzerinden kayıt günleri içerisinde student.services@ozu.edu.tr adresine e-posta ile iletmelidirler. Öğrencilerin seviye ve düzeylerinin belirlenebilmesi için Üniversite tarafından düzenlenen sınavlara girmeleri veya Üniversite tarafından kabul edilen ve geçerlik süresi içinde ulusal veya uluslararası sınav belgesi sunmaları gerekir.
Türkçe programa kayıt olan ve isteğe bağlı hazırlık okumak istemeyen öğrencilerin de, Üniversite tarafından yapılan dil yeterlik sınavlarına girmeleri tavsiye edilir. Bu sınav sonuçlarına veya iletilen ulusal/uluslararası sınav belgelerine göre öğrenciler:
- Lisans programı müfredatında yer alan zorunlu “ENG 103 İngilizce I (Türkçe Programlar)” ve ENG 104 İngilizce II (Türkçe Programlar)” derslerinden muaf olabilirler. Muaf olunan ders için ilgili dönemdeki kredi yükü çerçevesinde kalmak koşuluyla başka ders alınabilir.
- TRACE sınavından başarılı olmaları veya kabul edilen ulusal / uluslararası sınav belgelerine sahip olmaları durumunda, programlarının seçmeli dersleri arasında yer alan öğrenim dili İngilizce olan dersleri alabilirler.
Kabul edilen sınavlar hakkında detaylı bilgi, “Dil Yeterlik Koşulu” sayfasından alınabilir.
İngilizce Seviye Tespit ve Yeterlik Sınavları
1. Aşama: Düzey Belirleme Sınavı (PLACEMENT) | |
---|---|
Kapsamı | Lisans programlarına yeni kabul edilen öğrenciler |
İçeriği | Okuduğunu anlama, dil bilgisi, ve kelime bilgisi ölçümü yapılacaktır. Sınavda toplam 70 soru vardır. Sınav süresi 50 dakikadır. |
Sınav Yöntemi | Yüz yüze |
Sınav Tarihi ve Saati | 25 Eylül 2024 Çarşamba Saat 11.00 |
Sınav Yeri | 3. Akademik Bina 2. Kat LF 238 numaralı Sınıf |
Başarı Koşulu | 70 üzerinden 42 |
Notlandırma | "S": Başarılı, "U": Başarısız |
Sonuçların Açıklanması | 25 Eylül 2024 Saat 16:00 |
2. Aşama: İngilizce Yeterlik Sınavı (TRACE) | |
---|---|
Kapsamı | PLACEMENT sınavında başarılı olan öğrenciler |
İçeriği | Dinlediğini anlama, okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin ölçümü yapılacaktır. Sınav süresi aralar dahil yaklaşık 5 saattir. |
Sınav Yöntemi | Yüz yüze |
Sınav Tarihi ve Saati | 26 Eylül 2024 Perşembe Saat 10.00 |
Sınav Yeri | 3. Akademik Bina 3. Kat LF 338 numaralı Sınıf |
Başarı Koşulu | 100 üzerinden 65 |
Notlandırma | "S": Başarılı, "U": Başarısız |
Sonuçların Açıklanması | Duyurulacak |
Sınavlara Girecek Öğrencilerin Dikkatine!
- Sınav öncesinde, Özyeğin Üniversitesi web sayfasında yer alan sınav örneklerini incelemenizi tavsiye ederiz.
- Yanınızda kurşun kalem, tükenmez kalem, kalemtıraş ve silgi bulundurunuz.
- Herhangi bir haberleşme veya elektronik kayıt cihazı veya yiyecek sınıflara alınmayacaktır.
- Fotoğraflı resmi bir kimliğinizi (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport gibi) mutlaka yanınızda bulundurunuz.
- Sınav başlangıcından en az yarım saat önce sınavın yapılacağı sınıfın önünde hazır bulununuz.
- Sınavların yapılacağı katlara güvenlik açısından öğrenci ve görevliler dışında kimse alınmayacaktır.
- Sınavların hiçbir aşaması için her ne sebepten olursa olsun, mazeret sınavı düzenlenmez. Sınava girmeyen öğrenciler, sınavdan başarısız olmuş sayılırlar.
- Placement sınavından başarılı olan öğrencilerin web sitemizde bulunan TRACE Deneme sınavını incelemeleri önerilir.
4. Ücretler, Ödemeler ve Burslar
Kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için, öğrencilerin kayıt öncesinde ödemekle yükümlü oldukları ücretlerin tamamını ödemeleri gerekir.
2024-2025 akademik yılı ücretleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
2024-2025 akademik yılında öğrencilere sağlanan burs ve finansal destek olanaklarına buradan ulaşabilirsiniz.
- Uluslararası Diploma Bursu, FİBA/ÖZÜ Çalışan İndirimi veya Aile İndiriminden faydalanabilecek öğrencilerin durumlarını açıklayan dilekçe ve ilgili belgenin onaylı kopyasını Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne (student.services@ozu.edu.tr) e-posta ile iletmeleri gerekir.
Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
- Fibabanka şubelerinden nakit veya Kredili Mevduat Hesabı ile yapılacak ödemeler için şube listesine buradan ulaşılabilir.
- Kredi kartı ile ödeme yapmak için tıklayınız.
Öğrenim Ücretleri | Burs ve Finansal Destek |
|
5. Kayıt Dondurma Talepleri
Öğrenciler sağlık, askerlik, maddi, aile, kişisel, akademik, yurt dışında eğitim, beklenmedik zorunlu olaylar gibi gerekçelerle kayıt dondurma talebinde bulunabilirler. Kayıt dondurma talebinde bulunacak öğrencilerin, üniversite kaydını tamamlamadan önce taleplerini Öğrenci Hizmetleri'ne iletmeleri gerekir. Kayıt dondurma talebinizi, Kayıt Dondurma Başvuru Formunu doldurup kayıt dondurma sebebinizi destekleyen belgeleri de ekleyerek Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne (student.services@ozu.edu.tr) e-posta ile iletebilirsiniz.
6. Yurtlar
Yurt başvuruları, yurt ücretleri ve yurtlarla ilgili diğer konular hakkında bilgi almak için Yurtlar sayfamızı inceleyebilir ve Yurt Müdürlüğü ile görüşebilirsiniz.
7. İletişim ve Ulaşım
Çağrı Merkezimiz 9.00 - 16.00 saatleri arası hizmet vermektedir. Üniversiteye kayıtlar hakkında detaylı bilgi için, çağrı merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.
☎: 444 4 OZU (698) / 0 216 564 9000
@: student.services@ozu.edu.tr