Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Erken Başvuru

Erken Başvuru

  • Erken Başvuru Nedir?
    Erken Başvuru; mevcut öğrencilerimizin bir sonraki akademik yıl (2019-2020) için yurt yerleşimlerini önceden kesinleştirebilmeleri için oluşturulan başvuru sistemidir. Böylece eski giriş yılı olan öğrencilerimize tanıdığımız yerleşim önceliği fırsatından da yararlanabilirsiniz.
  • Erken Başvuruyu ne zaman ve nasıl yapabilirim?
    Erken Başvurular 13 Mayıs 2019 Salı saat 16:00 ile 21 Haziran 2019 saat 17:00 arasında SIS >> Yurt İşlemleri >> Yurt Başvuru Formu ekranından alınacaktır. Başvurularınızın geçerli olabilmesi için 21 Haziran 2019 saat 17:00 tarihine kadar Peşinat ödemesi ve depozito ödemesi (önceki dönemlerde yurtta kalmış ve depozito ücretini iade almamış öğrencilerin depozito ücreti ödemesi gerekmemektedir.) yapmaları gerekmektedir. Peşinat ve depozito ödemesini belirtilen tarihe kadar yapmayan öğrencilerimizin başvuruları geçersiz sayılacaktır.
  • Erken Başvuruda yerleşim öncelikleri nelerdir?
    Erken Başvuru yerleşimleri aşağıdaki adres (MERNIS) kriterlerine göre yapılacaktır:

    1.Yurt Dışından Öğrenci
    2.İstanbul Dışı öğrenci
    3.İstanbul İçi öğrenci*

    *İstanbul içi öğrenciler için kullanılacak MERNIS önceliği aşağıdaki gibidir:

    1. Bölge: Arnavutköy, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Çatalca, Esenyurt, Silivri
    2. Bölge: Adalar, Avcılar, Başakşehir, Küçükçekmece, Pendik, Tuzla
    3. Bölge: Bağcılar, Bahçelievler, Bakırköy, Beykoz, Esenler, Gaziosmanpaşa, Güngören, Kartal, Sultanbeyli, Sultangazi, Zeytinburnu
    4. Bölge: Bayrampaşa, Beyoğlu, Eyüp, Fatih, Maltepe, Sarıyer, Şişli
    5. Bölge: Beşiktaş, Kadıköy, Kağıthane, Üsküdar
    6. Bölge: Ataşehir, Çekmeköy, Sancaktepe, Şile, Ümraniye

    Aynı kriterde yer alan öğrencilerin kendi içlerinde sıralaması aşağıdaki gibi yapılır:

    1. Giriş yılı (Giriş yılı daha eskiden yeniye)
    2. Burssuz – Burslu (Bursunun karşılığı olan oda tipi ilk tercih ise Burslu öğrenci öncelikli yerleştirilir. Aksi durumda Burssuz öğrenci yerleştirme önceliğine sahiptir)
    3. Başvuru Günü ve Saati (İlk başvurudan son başvuruya)
    4. Arkadaş Tercihi*

    *Başvuru sırasında arkadaş tercihi kısmına birbirini yazan öğrencilere aynı oda tipi çıkması durumunda imkanlar dahilinde aynı odaya yerleşimleri yapılır.
  • Başvuruda seçebileceğim oda tipleri nelerdir?
    Başvuruda seçebileceğiniz oda tiplerini görüntülemek için tıklayınız.
  • Peşinat ödemesi nedir? Ödemek zorunda mıyım?
    Peşinat ödemesi başvuru sırasında, başvurunuzun geçerli olabilmesi için ödemeniz gereken tutar olup, yıllık oda borcunuz peşinat ödemesi düşülerek güz ve bahar dönemi olarak yansıtılacaktır. Burslu öğrenciler dışında tüm öğrencilerimizin peşinat ödemesi yapmaları gerekmektedir.
  • Peşinat ödemesinin iadesini daha sonra alabilir miyim?
    Başvuru son günü ile 15 Eylül tarihi arasında yapılan oda iptallerinde belirlenen odanızın yıllık ücretinin %10’u kesilerek, geri kalan tutar iade edilmektedir. Başvuru sonucunda yerleşiminiz yapılamaz ise; peşinat ödemesinin iadesi için yurt@ozyegin.edu.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.
  • Adıma rezerve edilen odayı iptal etmek istiyorum. Ne yapmalıyım? Ücretin ne kadarını iade alabilirim?
    Yerleşiminizin yapıldığı odayı iptal etmek istiyorsanız; yurt@ozyegin.edu.tr adresine mail atarak oda iptali yapabilirsiniz. Yurt yönergesi gereğince;

    “15 Eylül tarihine kadar adına tanımlanan yurt odasını iptal eden öğrencilerimizden, belirlenen yıllık yurt ücretinin %10’u, 15 Eylül ve sonrasında ayrılanlardan ise barınma hizmeti aldığı aylar ve içinde bulunulan ayın ücretinin tamamı ve kalan aylara ait barınma hizmeti ücretinin %30’u alınır.” İade ile ilgili tüm detaylar için yurt yönergesini inceleyebilirsiniz.
  • Yurt başvurusu yaptım ama iptal etmek istiyorum. Ne yapmalıyım? Ödeme iadesi alabilir miyim?
    Erken Başvuru için belirtilen tarihler arasında başvurunuzu iptal etmek isterseniz, SIS >> Yurt İşlemleri >> Yurt Başvuru Formu ekranından “Başvurumu İptal Et” butonundan başvurunuzu iptal edebilirsiniz. Belirtilen tarihler arasında başvuru iptalini yapmanız durumunda Peşinat ödemesinin iadesi için yurt@ozyegin.edu.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.
  • Yurt sonuçlarını nereden görüntüleyebilirim?
    Erken Başvuru sonuçlarını 26 Haziran 2019’da SIS >> Yurt İşlemleri >> Yurt Başvuru Sonucu ekranından görüntüleyebilirsiniz.
  • Yerleşimim yapıldı. Ödemeyi ne zaman ve nasıl yapabilirim?
    Yerleşiminiz yapıldıktan sonra adınıza tanımlanan oda tipine ait yurt ücretini 26 Haziran 2019- 12 Temmuz 2019 tarihleri arasında SIS >> Finansal Bilgiler >> Güvenli Ödeme ekranından kredi kartı ile ya da öğrenci numaranız ile herhangi bir Fibabanka şubesine giderek yapabilirsiniz.
  • Belirtilen tarihte ödememi yapmazsam ne olur?
    12 Temmuz 2019 tarihine kadar ödemesini yapmayan öğrencilerimizin yurt odası iptal edilir. Bu öğrencilerimiz bir sonraki başvuruda uygunluk durumuna göre başvuruda bulunabilirler. Ödeme ile ilgili ayrıntılı bilgi için ödeme yöntemlerini inceleyebilir ya da yurt@ozyegin.edu.tr adresinden mail ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Yurt başvurum senelik olmak zorunda mı? Dönemlik başvuru hangi şartlarda yapılır?
    Yurt yönergesi gereğince; tüm yurt başvuruları yıllık esasta olup Güz ve Bahar olmak üzere 2 dönemi kapsamaktadır. Dönemlik başvuru ancak akademik sebepler ile gerçekleşebilmektedir. Öğrencilerimiz akademik sebeplerle (Pilotaj, Erasmus,Mezuniyet vb.) Bahar döneminde yurtta konaklayamama sebeplerini ve ilgili belgeleri yurt@ozyegin.edu.tr adresine yazılı dilekçeleri ile birlikte iletmeleri durumunda başvuruları değerlendirilerek olumlu bulunması durumunda dönemlik kayıt olarak yerleşimleri yapılabilir.
  • Yurt burslu öğrenciyim. Peşinat ya da yurt ücret ödemesi yapmam gerekir mi?
    Yurt burslu öğrencilerimiz, erken başvuru sürecinde peşinat ödemesi yapmadan başvuru yapabilirler. Bursunun karşılığı olan oda tipine yerleşimi yapılan yurt burslu öğrencilerimiz yurt ücretinden muaftırlar. Bursunun karşılığı olan oda dışında bir odaya yerleşimi yapılan öğrencilerimiz aradaki ücret farkını ödemekle yükümlüdür. Yurt bursunun karşılığında tanımlanan odaları görmek için tıklayınız.
  • Bursum kesilir ise, ödeme yapmam gerekecek mi?
    Yerleşim sürecinde 2018-2019 Bahar döneminde yurt burslu öğrencilerimizin tamamı, burslu öğrenci statüsünde değerlendirilecek olup, burslarının 2019-2020 döneminde kesilmesi durumunda oda ücretinin tamamını ödemekle yükümlüdür.
  • Bahar dönemi yurtta kalmazsam peşinat ödemesini alabilir miyim?
    Peşinat ödemesi yurt ücretinden ayrı bir ödeme değildir. Bu sebeple iade tutarları aşağıdaki şekilde hesaplanır. “15 Eylül ve sonrasında ayrılanlardan ise barınma hizmeti aldığı aylar ve içinde bulunulan ayın ücretinin tamamı ve kalan aylara ait barınma hizmeti ücretinin %30’u alınarak geriye kalan tutar öğrenciye iade edilir.” İade ile ilgili tüm detaylar için Yurt yönergesini inceleyebilirsiniz.
  • Adıma rezerve edilen oda tipini beğenmedim. Oda değişikliği ya da tekrar başvuru yapabilir miyim?
    Güz dönemi için daha sonra açılacak olan başvuruya, oda yerleşiminiz yapıldığı için, başvuruda bulunamazsınız. Oda değişim taleplerinizi 7 Ekim 2019 tarihi itibariyle yurt@ozyegin.edu.tr adresine iletebilirsiniz. Oda değişimleri uygunluk durumuna göre değerlendirilecektir.

 

Ayrıntılı bilgi ve sorularınız için yurt@ozyegin.edu.tr adresinden veya 0216 564 91 89/90 numaralı telefonlardan Konaklama Hizmetleri ofisi ile irtibata geçebilirsiniz.