Eşit Ağırlık (EA) puanınız değerlendirilecektir.
Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr
Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr
Eşit Ağırlık (EA) puanınız değerlendirilecektir.
Üniversitemizin Mütevelli Heyeti’nin kontenjanları onaylamasını takiben burslu ve burssuz kontenjan bilgileri üniversitemizin Ana Sayfasındaki ''Aday Öğrenciler İçin'' başlığı altındaki ''Programlar ve Kontenjanlar'' sayfasında yayımlanır. Kontenjan ve yerleşen başarı sıralamaları için tıklayınız.
Her öğrenci üniforma takımını, lisans programında mutfak derslerinin başladığı 3. yıl, 2. dönem başı itibarı ile anlaşmalı olunan firmadan temin etmek durumundadır. 2024-2025 akademik yılı için üniforma takımının ücreti (KDV dahil) 3.300.00 TL. dir. Her mutfak dersine temiz ve ütülü üniforma takımı ile gelme zorunluluğu olduğundan öğrencilerin yedek üniforma takımı temin etmeleri önerilir.
Uygulamalı derslerimiz Covid-19 Yeni Normaller çerçevesinde resmi makamların belirlediği kurallar çerçevesinde yürütülecektir.
Kişisel hijyen için, öğrencilerin şapka, boyun bağı, şef ceketi, yaka kartı, önlük, şef pantolonu, koyu renkli düz çoraplar ve mutfak ayakkabısı dahil olmak üzere tam üniformayla mutfak derslerine katılmaları gerekmektedir. Demo derslerinde öğrencilerin ceket ve pantolon giymesi zorunludur.
Üniforma temizliğinden öğrenciler sorumludur.
Uzun saçların arkadan bağlanmış olması gerekir.
Tırnaklar kısa, kesilmiş ve temiz olmalıdır.
Aşırı makyaj, parfüm veya oje (şeffaf olanlar dâhil) yasaktır.
Takı ve saat takmak yasaktır ( Sadece düz alyansa izin verilebilir).
Kullanılan tüm boyun bağları ve atkıları beyaz ve yanıcı olmayan bir malzeme olmalıdır.
Hijyen kuralları çerçevesinde erkek öğrencilerin bıyık ve sakal traşlı olarak derslere girmeleri zorunludur. Tıraşsız gelmek ile ilgili geçerli bir sebebi olan öğrencilerin, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Müdürlüğüne gerekçeli dilekçeleri ile başvurmaları gerekir. Dilekçelerinin uygun bulunması durumunda öğrencilerin pratik derslere “balaclava” maskesi ya da benzeri yemek üretim maskesi ile girmelerine izin verilecektir. Belirtilen maskenin gereği gibi kullanılmaması ya da hijyen ve sanitasyon kurallarının ihlali, öğrencinin dersten çıkarılması ve yok sayılmasına sebep olacaktır. Bu ders kaybının telafisi yapılmayacaktır.
Mezunlarımız yaygın olarak işletme (MBA), turizm işletmeciliği, ekonomi alanlarında master – yüksek lisans eğitimine devam edebilirler. Bunların dışında kalan alanlarda da eğitiminize devam edebilirsiniz. Bunun için – bütün alanlarda olduğu gibi - ilgili eğitim kurumlarının sınavlarında ve varsa mülakatlarında başarılı olmanız gerekir.
Detaylı ders programı için tıklayınız.
Stajlarımız; teorik bilgilerinizi uygulamaya dönüştürmek, deneyim kazanmak ve sektörle tanışmak amacına yöneliktir. Yeterli krediyi tamamladığınızda, 2 yaz dönemi boyunca staj yapılması zorunludur. Stajlarında başarılı olan öğrencilerimiz henüz mezun olmadan iş teklifi almaktadırlar.
Başta İş Birliği Anlaşması imzalamış olduğumuz, stajda Özyeğin Üniversitesi öğrencilerine öncelik tanıyan Swissotel Hotels & Resorts ve The Marmara Collection Group olmak üzere, zincir otellerin Türkiye’de mevcut 4 ve 5 yıldızlı işletmelerinde (Hilton Hotels & Resorts, Sheraton Hotels & Resorts, Hyatt Hotels & Resorts, Raffles Hotels & Resorts, Four Seasons Hotels & Resorts, Ritz-Carlton, Mandarin Oriental Hotel Group, Kempinski Hotels ve D-D-reams Grubu Restoranları gibi) staj yapılabilmektedir. Öğrencilerimizin yurt içinde ve yurt dışında şu ana kadar staj yaptıkları kurum ve kuruluşları görmek için tıklayınız.
Staj yapılacak kurumlarla iletişim kurulması, staj kontenjanlarının alınması ve öğrencilere duyurulması Fakülte'mizin Staj Koordinatörlüğü tarafından yapılır. Öğrenciler, işletmeler tarafından bir mülakat sonrasında staja kabul edilirler. Staj sırasında öğrenciler çalışma yerlerinde Bölümümüzün eğitim kadrosu tarafından denetlenirler.
Eğitim kadrosu için tıklayınız.
Bölümümüzün müfredatı sektörel derslerin yanı sıra pazarlama, işletme, muhasebe, finans, istatistik ve insan kaynakları gibi derslerle zenginleştirilmiştir. Bu bağlamda mezunlarımız beş yıldızlı bir otelin herhangi bir departmanında başlayıp genel müdürlüğe uzanan bir kariyer planlaması seçebilecekleri gibi, marina işletmeciliği, spa ve sağlıklı yaşam, havayolları ikram, golf turizmi, kongre ve seminer organizasyonu gibi alanlarda da yönetici olabilirler. Bunların yanı sıra diğer servis sektörleri olan AVM yöneticiliği, bankacılık, sigortacılık, menkul değer yöneticiliği, medya ve herhangi bir üretim sektörünün pazarlama-satış bölümlerinde görev alabilirler. Mezunlarımızın yurt içinde ve yurt dışında çalıştıkları kurum ve kuruluşları görmek için lütfen tıklayınız.
YÖK kuralları gereği dört yıllık bir eğitim programına kabul edilen her öğrencinin bu programı başarı ile tamamlaması için azami 7 akademik yıl (14 akademik dönem) süresi vardır. İngilizce hazırlık sınıfı bu süreye dahil değildir.
Bölümle ilgili sorularınız için iletişime geçmeniz gereken kişi Otel Yöneticiliği Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Aydın Beyhan’dır. Bölüm Başkanına ulaşmak için lütfen tıklayınız.