Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr
Kişisel Markanızı Yaratma
Kişisel Markanızı Yaratma
Kişisel Markanızı Yaratma
Günümüz dünyasında, sosyal medya kişisel markanızı yaratmada çok önemli bir rol oynar. Markanız sizsiniz. Markanız sizin kişiliğinizi, amacınızı, temsil ettiğiniz değerleri yansıtır ve gelecekteki kariyerinizi inşa etmek için hayati bir öneme sahiptir. Bu nedenle markanızı şimdiden yaratmanız ve onu güçlendirmeniz gerekir. Aşağıdaki tavsiyeleri uygulayarak, markanızı güçlendirmek için doğru adımları atabilirsiniz.
Profesyonel ağınızı LinkedIn üzerinden yönetmeniz markanız için büyük önem taşır. Çünkü bu sayede
- Özgeçmişinizi gururla sergileyebilirsiniz. Üstelik özgeçmişinizi bir sayfa ile sınırlandırmak zorunda kalmazsınız.
- Kazandınız ödülleri, üyesi olduğunuz kuruluşları, çalıştığınız pozisyonları ve işleri içeren bir profil oluşturabilirsiniz.
- Sınıf arkadaşlarınızla irtibat halinde kalabilir, yeni iş fırsatlarını keşfedebilir ve iş dünyasındaki son gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.
Profil fotoğrafınızı belirlerken, boy fotoğrafı yerine vesikalık/ portre fotoğraf paylaşmanız her zaman daha iyidir.
Kişisel markanızı oluştururken, önemli olan neye sahip olduğunuz kadar, neye sahip olmadığınızdır. Fotoğraf yüklerken dikkatli olun. Paylaşım yaparken, paylaştığınız her şeyin şimdiki veya gelecekteki işvereniniz tarafından görüntülenebileeğinizi düşünerek paylaşım yapın. Profesyonel olmayan fotoğraflarda ya da paylaşımlarda etiketlendiğinizde bunların zaman tünelinizde görünmesini engellemek için, Zaman Tüneli ve Etiket Ayarları menüsünde, Onay›ın altında «Etiketlendiğin gönderileri zaman tünelinde görünmeden önce gözden geçir» fonksiyonu etkinleştirin. Gizlilik ayarlarınızı kontrol edip tercihlerinize göre düzenleyin. Şirketlerin büyük çoğunun işe alımdan önce adayların Facebook hesaplarını kontrol ettiğini unutmayın.
Bunları aklınızdan çıkarmayın!
Yine Facebook›ta olduğu gibi, burada da profesyonel bir tavır benimseyin ve profesyonellikten uzak tweet›ler atmamaya çalışın. Twitter, pek çok şirketin ve üst düzey yöneticinin büyük bir ustalıkla kullandığı sosyal medya kanallarından biridir. İlgilendiğiniz şirketleri, haber kanallarını ve şirket yöneticilerini takip ederek değerli bilgiler edinebilirsiniz. Ama söz konusu kendi tweet›leriniz olduğunda, dini ya da siyasi konulara girmemeye ve genel olarak katı görüşlerden uzak durmaya gayret edin. Twitter›ın varsayılan ayarları, tweet›leriniz herkese açık olacak şekildedir. Tweetlerinizin gizli olmasını istiyorsanız, ayarlarınızı değiştirin.
Instagram da, Facebook ve Twitter ile paralellik gösteren bir sosyal medya kanalıdır. Burada da paylaşacağınız fotoğraflar ve videolar konusunda akıllıca hareket edin. Instagram, şirketlerin işe alacağı adayları araştırdığı sosyal medya kanalları arasında diğerleri kadar popüler olmasa da, burada da profesyonellikten uzak paylaşımlardan kaçınmak akıllıca olacaktır. Öte yandan pek çok kurum artık Instagram›ı kendi profesyonel amaçları için kullanmaya başladı. Kurumlar hakkındaki son gelişmeleri takip etmek için onların Instagram hesaplarını da takip edebilirsiniz.
Pinterest, yaptığınız çalışmaları ve başarılarınızı yaratıcı bir biçimde göstermeniz için harika bir yoldur. Özellikle de yaratıcılık gerektiren bir alanda bir iş başvurusunda bulunuyorsanız. Pinterest hesabınız, mülakat öncesi işvereninizin sizi daha doğru tanımasına yardımcı olur.
Daha ayrıntılı bilgi için, bizimle iletişime geçebilirsiniz.