Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr
Yabancı Diller Yüksekokulumuz, Eaquals (Evaluation and Accreditation of Quality Language Services) Tarafından “Dil Eğitiminde Mükemmellik” Akreditasyonu ile Üçüncü Kez Tescillendi
İlk kez 2016 yılında Eaquals tarafından akredite edilen Özyeğin Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, 2024 Mayıs ayında Eaquals tarafından yapılan denetim sonrası üçüncü kez dört yıllığına akredite edilmiştir. ScOLa, değerlendirldiği on iki alanın on ikisinde de mükemmelliyet ile ödüllendirilmiştir.
Eğitim ve ders programlarının yanı sıra, ders organizasyonu, öğrenme kaynakları, ölçme ve değerlendirme sisteminin yüksek kalitede olduğu kanatine varılmıştır. Kurumun, öğrencilerinin ve çalışanlarının refahını korumak için büyük özen gösterdiği ve kurum tarafından üretilen bütün tanıtım materyallerinin doğru olduğu ve gerçeği yansıttığı tespit edilmiştir.
1. Yönetim ve Organizasyon
Öğrenciyi merkeze alan organizasyon şeması, ScOLa'nın misyonunun ve vizyonunun bir göstergesi olup dikkatle düşünülmüş olduğunu göstermektedir.
Dil merkezi, planlama ve yönetim konusunda çok kapsayıcı bir yaklaşıma sahip olup tüm çalışanları inisiyatif almaya aktif biçimde teşvik etmektedir. ScOLa'da, mükemmel bir liderlik ve ortak bir vizyon olduğuna dair net kanıtlar bulunmakta olup çalışanların motive olduğu ve ScOLa’da sunulan eğitimi en iyi seviyeye getirmek için güçlü bir görev bilincine sahip oldukları görülmektedir. Yönetimde etik bir yaklaşım benimsenmiş olup bu durum gerek yöneticilerin çalışanlarına karşı tutumları gerekse ScOLa bünyesinde Etik Davranış İlkeleri gözetilerek yürütülen ilişkiler ile güçlü bir şekilde kanıtlanmıştır.
Kurum geneline uygun biçimde stratejik yenilik yönetimi konusunda son derece net bir dokümantasyon ve gelecekteki değişikliklere uyum sağlama konusunda proaktif bir tutum vardır. ScOLa'nın faaliyetleri, kurum genelindeki faaliyetler ile çok iyi bir şekilde entegre edilmiştir.
2. Kalite Güvencesi
ScOLa bünyesinde ve Üniversite genelinde kaliteyi sağlama konusunda çok güçlü bir kültür ve sistemler bütünü bulunmaktadır. Yönetim ekiplerinin en büyük sorumluluk alanlarından biri, eğitim-öğretim kalitesinin korunması ve proaktif bir şekilde iyileştirilmesi ile doğrudan ilişkilidir.
Kalite güvencesine ilişkin olarak veri toplama, danışma ve geri bildirim kaynakları konusunda olağanüstü genişlikte bir araç yelpazesi bulunmaktadır. Tüm bu araçlar, gerek ScOLa bünyesinde gerekse Üniversite genelinde hem resmi hem de gayri resmi olarak mevcuttur. Ekipler, kaliteyi iyileştirmek için eldeki verileri işlemek ve bu verilere göre gerekli aksiyonları alma konusunda hızlı davranmaktadır. Dersleri her yönden değerlendirmek üzere öğretim görevlilerinden ve öğrencilerden düzenli geri bildirim almak için halihazırda var olan prosedürler etkilidir ve iyi yönetilmektedir. Öğrenci temsilcisi sistemi özellikle etkileyicidir.
3. Çalışanlar ile İletişim
ScOLa'nın karmaşık ve iyi tasarlanmış destek yapısı (- hiyerarşik bir yapının aksine -) iç içe geçmiş sorumluluklar, toplantı ve raporlama yapıları ile, ScOLa'nın üç programında birden her açıdan tam hesap verebilirlik içeren düz bir personel yapısı sunarken, bu yapı, dairesel organizasyon şemasında da açık ve net bir biçimde ortaya koyulmaktadır. Etkileyici bir toplantı programı bulunmakta ve çalışanlar ile yönetim arasında karşılıklı iletişim için pek çok güzel fırsat sunulmaktadır. Genellikle birbiri ile kapsam bakımından örtüşen faydalı toplantıların ve bilgi alışverişi için mevcut olan diğer resmi ve gayri resmi yöntemlerin sayısı etkileyicidir. Her dönem ve akademik yıl çalışanlara sistematik biçimde genel bilgilendirme yapılmaktadır. Gerek yönetim gerekse çalışanlar, kurum genelindeki yönetişime son derece iyi entegre edilmişlerdir. ScOLa Direktörü, Senato üyesidir ve Rektör, ScOLa’nın faaliyetleri konusunda proaktif ve bilgilidir.
4. Öğrenciler ve Diğer Paydaşlarla İletişim
ScOLa'nın tanıtım materyalleri, aday öğrencilere programlar, düzey atlama, ödüller, sınavlar ve öğretim yaklaşımı hakkında son derece net ve ayrıntılı bilgiler vermekte, bu sayede bütün tanıtım faaliyetlerinin adil ve etik olmasını sağlanmakta ve aday öğrencilerin çıkarları ve ihtiyaçları ön planda tutulmaktadır. Gerek aday öğrenciler gerekse mevcut öğrenciler (ve diğer paydaşlar) bilgilye kolayca ulaşabilmektedir. ScOLa, öğrencilerin resmi akademik yönetmelikleri anlamalarını sağlamak ve bunlara uygun davramalarını desteklemek için son derece kapsamlı ve etkili yöntemlere sahip olup, öğrencilere sunulan ders gerekleri ile ilgili bilgiler de yine son derece net ve kapsamlıdır.
ScOLa, öğrencilerin yaşadığı herhangi bir sorun veya öğretmenlerde ve takım liderlerinde öğrencilerin ders çalışma becerilerine ya da genel tutum ve davranışlarına yönelik endişe yaratan herhangi bir durum ile ilgilenirken olağanüstü proaktif bir yaklaşım benimsemektedir. ScOLa, öğrenci geri bildirimlerine çok dikkat eder ve bunları esas alarak program değişiklikleri gerçekleştirir.
5. Ders Tasarımı ve Destekleyici Sistemler
ScOLa'nın eğitim felsefesinin ve pedagojik yaklaşımının, çalışanların üzerinde titizlikle düşünerek gerçekleştirdikleri anlamlı çalışmaların bir sonucu olduğu açıktır. Bu felsefe ve yaklaşım, özgün ve samimi olup, öğrencinin gerek bir dil öğrencisi, gerek bir akademisyen gerekse sorgulayan bir zihin olarak gelişimi için net bir vizyona sahiptir. Merkez, programlarını tasarlarken, gerek fakültelerin ihtiyaçlarını gerekse bireysel öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamaya büyük özen göstermiştir. Ders programları sürekli ve düzenli olarak gözden geçirilir. Bu değerlendirmelerde, gerek destek toplantılarından gerekse öğrenci ihtiyaçlarına dair yapılan ayrıntılı ve iyi belgelenmiş bir analizden yararlanılır.
Öğretim görevlilerinin araştırma ve geliştirme projelerinde yer alabilmesine imkan tanıyacak yeterli sayıda çalışan bulunmaktadır. Akademik destek sistemleri, akademik yönetim tarafından son derece iyi organize edilip hizmete sunulmuştur.
6. Eğitim ve Öğretim
ScOLa'da dersler, ilgili ders hedefleri, elde edilmesi istenen öğrenim kazanımları ve öğrencilerin dil ve akademik ihtiyaçları esas alınarak net bir şekilde planlanmaktadır. Öğretim görevlileri bu konularda çok bilinçlidir. Başta UGE programı dersleri olmak üzere, 21. yüzyıl becerilerinin mükemmel bir şekilde derslere dahil edildiği görülmektedir. Öğretim materyalleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve Üniversite tarafından tanımlanmış akademik ihtiyaçlara göre özel olarak oluşturulmuştur/oluşturulmaktadır. Öğrenci projeleri, portfolyolar, bireysel ödevler gibi yaratıcı yollarla öğrenim ders dışında da sürdürülmektedir.
7. Değerlendirme ve Sertifikasyon
Ölçme ve değerlendirme uygulamaları, ScOLa’nın eğitim felsefesini, misyonunu ve metodolojik yaklaşımını tam olarak yansıtmakta olup ders hedefleriyle de son derece paralel ve uyumludur. Üç programın üçünde de değerlendirilen beceriler, öğrencilerin akademik çalışmaları sırasındaki ihtiyaçları ile son derece uyumludur. UGE programında seçilen değerlendirme konuları güncel, özgün ve üzerinde tartışılabilecek konulardır.
Sınav güvenliği çok iyi yönetilmekte ve değerlendirmelerde intihali tespit etmek ve öğrencilere intihalden kaçınma ve akademik dürüstlüğü koruma konusunda eğitim vermek için güçlü prosedürler bulunmaktadır. Ölçme ve değerlendirmenin, öğrencilerin devam eden akademik çalışmalarını şekillendirmelerini sağlayan biçimlendirici bir rehber olduğuna dair güçlü bir inanç ve uygulama vardır. Ölçme ve değerlendirme verileri son derece titizlikle toplanıp analiz edilmekte ve bu analizler, ders sunumu, tasarımı ve değerlendirmelerini iyileştirmek üzere kullanılmaktadır.
8. Akademik Kaynaklar
Eğitim ve öğretim materyalleri, yayımlanmış materyaller ile ScOLa bünyesinde üretilmiş yüksek kaliteli kaynakların bir birleşiminden oluşur ve bunlar öğrenmeyi iyileştirmek için etkili bir şekilde kullanılır. Akademik kaynaklara yönelik olarak sürekli olarak gerek çalışanlardan gerek öğrencilerden kapsamlı geri bildirimler alınır, akademik kaynaklar tartışılır, bu kaynakların kalitesi sürekli gözden geçirilir ve uygun şekilde yükseltilir. Öğretim materyalleri, özellikle UGE programında, günceldir ve öğrencilerin ve fakültelerinin ihtiyaçlarını iyi karşılar. ScOla, sahip olduğu akademik kaynakların geçerliliğini, güncelliğini ve ders hedefleriyle uyumluluğunu sağlamak için mevcut kaynak yelpazesini koruma, gözden geçirme ve iyileştirmeye yönelik etkili ve güvenilir bir sisteme sahiptir. Her program, iyi tasarlanmış çalışma kaynaklarından oluşan çok etkili bir kaynak yelpazesine sahip olup, bu kaynaklar öğrencilerin bağımsızlığını teşvik eder.
9. Öğrenci Hizmetleri
Belgelendirme, etkileşimli web siteleri, SIS, LMS ve myOzU İntranet uygulaması da dahil olmak üzere öğrencilere sunulan danışmanlık ve bilgi hizmetlerinin kapsamı ve kalitesi olağanüstüdür. Öğrencilere kampüs düzeni, olanakları ve sunulan hizmetler hakkında gerçekten faydalı ve pratik bilgi ve tavsiyeler sunularak öğrencilerin kampüse hızlı şekilde adapte olabilmesini sağlamaya kurum genelinde büyük özen gösterilmektedir.
ScOLa, öğrencilerin zihinsel ve duygusal sağlığını iyileştirmek için Üniversite’nin Öğrenci Hizmetleri Birimi ile yakından ve proaktif bir biçimde çalışmakta ve buna yönelik olarak, öğrencilere kampüs hayatına uyum sağlama konusunda danışmanlık seansları sunmakta veya stresle başa çıkma konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.
Öğrencilerin iletişim yetkinliğini arttırmak ve hedeflenen kültür(ler)e ve/veya diğer öğrencilerin kültürlerine ilgi çekmek için tasarlanmış olağanüstü bir ders dışı program yelpazesi bulunmaktadır. Ders dışı programların, dersin ayrılmaz bir parçası olduğu durumlarda, sınıf öğretmenleri ile programları sunanlar arasında yakın ve etkili bir işbirliği yapılmakta, bu da hizmet kalitesine katkıda bulunmaktadır.
10. Çalışan Profili ve Profesyonel Gelişim
ScOLa, yetkinlikleri ve nitelikleri temel seviyenin çok üzerinde olan yüksek oranda çalışana sahiptir. Sürekli mesleki gelişim (CPD) için geniş bir araç yelpazesi bulunmakta olup ilgili gelişim alanlarının belirlenmesine ve bu gelişimin sağlanmasına yönelik sistematik bir yaklaşım benimsenmiştir. Personelin konferanslara ve diğer etkinliklere katılmaları için çok net belgelendirilmiş bir prosedür mevcut olup, bu fırsatları değerlendiren personele de gerçek anlamda destek ve kolaylık sağlanmaktadır. ScOLa'da, proaktif yönetim ekipleri tarafından yönlendirilen ve personel tarafından benimsenen güçlü bir profesyonel gelişim kültürü vardır.
11. Personel İstihdam Koşulları
Üniversite kaynaklarına ücretsiz erişim bakımından personel istihdam koşulları ve şartları mükemmeldir. Bunun yanı sıra, revir, spor salonu, yüzme havuzu, servis gibi üniversite olanakları da mükemmeldir. ScOLa, öğretim görevlilerine güvenli istihdam sağlamak için her türlü çabayı göstermektedir. ScOLa’nın politikası, mümkün olduğunca içeriden terfiler yaparak çalışanların kariyerlerinde ilerlemesini ve yeni beceriler edinmesini sağlamaktır. ScOLa'da iç terfi ve kariyer gelişimi fırsatlarına dair kanıtlar bulunmaktadır.
12. Eğitim ve Öğretim Ortamı
Tesislerin ve olanakların tümü ya da hemen hepsi, özel gereksinim sahibi veya engelli öğrenciler için erişilebilir durumda olup, bu şekilde de tanıtılmaktadırlar. Sınıf dışında da, kafeteryalar, TV odaları, sosyal alanlar, veya dinlenme alanları gibi olağanüstü geniş yelpazede olanaklar mevcuttur. Çevrimiçi uygulamalar kullanıcı dostudur ve öğrencinin kullanması beklenen tüm cihazlarda/işletim sistemlerinde güvenilir bir şekilde çalışır.
Acil tahliye prosedürleri konusunda ise, öğrencilerin ve çalışanların sağlık ve güvenliğine büyük özen gösterilmekte olup bir veya daha fazla çalışanın görev tanımında acil durum tahliye görevlisi olarak sorumlulukları bulunmakta ve bu kişilere gerekli eğitimler sağlanmaktadır. Tahliye tatbikatları sırasında toplanan veriler, gerekli iyileştirmeler için kullanılmaktadır. Dil merkezi, çevre dostu bir şekilde tesislerini ve kaynaklarını yönetmek için çok etkili önlemler almaktadır (örn: geniş kapsamlı geri dönüşüm; sınırlı fotokopi çekimi; çok verimli enerji kullanımı).