Özyeğin University, Çekmeköy Campus Nişantepe District, Orman Street, 34794 Çekmeköy - İSTANBUL
Phone : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
E-mail: info@ozyegin.edu.tr
Ukrayna-Rusya Savaşı Nedeniyle Ukrayna’dan Türkiye’ye Dönmek Zorunda Kalan Öğrencilere Sunulan Yatay Geçiş İmkanı
Ukrayna-Rusya savaşı nedeniyle Ukrayna’dan Türkiye’ye geri dönmek zorunda kalan T.C. vatandaşı öğrencilere Yükseköğretim Kurumu’nun 28.03.2022 tarihinde aldığı karar doğrultusunda 2021-2022 Bahar döneminde Türkiye’deki üniversitelere yatay geçiş yapma ya da özel öğrencilik haklarından faydalanma imkânı sağlanmıştır.
YÖK tarafından ilan edilen başvuru koşullarına buradan ulaşabilirsiniz.
2021-2022 Bahar döneminde Üniversitemizde dersler 14 Şubat 2022 tarihinde başladığından, yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrenciler öğrenimlerine en erken 2021-2022 yaz okulu itibarıyla başlayabilecektir.
Başvuru Takvimi
Başvurular istenen belgelerle birlikte Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne şahsen yapılır. Başvuru formu, doğru ve eksiksiz olarak doldurulmalıdır. İstenilen belgelerin Üniversitemize elden teslim edilmesi gerekmektedir; posta yoluyla veya online gönderilen belgeler kabul edilmeyecektir.
Başvuru için Gerekli Bilgi ve Belgeler
Başvuru belgeleri, Türkçe veya İngilizce dilinde hazırlanmış olmalıdır. Diğer dillerde ise, orijinallerine ek olarak Türkçe veya İngilizce dilinde onaylı tercümeleri de sunulmalıdır. İstenilen başvuru belgelerinin adaylar tarafından Üniversitemize elden teslim edilmesi gerekmektedir.
Başvuruların değerlendirmeye alınabilmesi için aşağıdaki belgelerin sunulması gerekmektedir. Bu belgelerin tamamını savaş nedeniyle sunamayan adayların başvurularının değerlendirmeye alınabilmesi için öğrencilik durumlarını mutlak suretle bir belge ile kanıtlamaları beklenir. Eksik belge ile başvurusu kabul edilen adayların kayıtları geçici olarak yapılacak olup; 25 Ağustos 2022 tarihine kadar eksik belgelerini temin etmeleri ve Öğrenci Hizmetleri Ofisi’ne şahsen teslim etmeleri gerekir. Eksik belgelerini 25 Ağustos 2022 tarihine kadar tamamlamayan adayların yatay geçiş kayıtları iptal edilecek ve eğer aldılarsa özel öğrenci olarak ders alındığına ilişkin belge verilecektir.
Tüm öğrencilerin teslim etmesi gereken başvuru belgeleri:
- Başvuru Formu: Doğru ve eksiksiz doldurulmuş başvuru formu (başvuru formu, belgeleri temin etmeye geldiğinde ofiste doldurulabilir)
- Öğrenci Belgesi: 2021-2022 akademik yılına ait kayıtlı olunan üniversite tarafından hazırlanmış öğrenci belgesi
- YKS Yerleştirme Puanları ve Başarı Sıralamaları Sonuç Belgesi: Öğrencinin varsa Üniversiteye kayıt olduğu yıla ait, ÖSYM web sitesinden alınacak tüm LYS / YKS yerleştirme puan bilgilerini ve sıralamaları gösteren, doğrulama kodlu sonuç belgesi. YKS/LYS sınav sonuç belgesi olmaması halinde; yurt dışındaki üniversiteye kayıt olunan yıla ait kabulde kullanılan ve YÖK tarafından kabul edilen uluslararası belgeler sunulabilir.
- Kimlik Belgesi: Fotoğraflı ve T.C. kimlik numaralı nüfus cüzdanı aslı ve kopyası. Aslı görüldükten sonra başvuru sırasında iade edilecektir.
- Pasaport: Ukrayna’daki üniversite öğreniminiz boyunca kullandığınız pasaportun aslı ve tüm sayfaların kopyası. Aslı görüldükten sonra başvuru sırasında iade edilecektir.
- 1 adet Fotoğraf: Son 1 ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf
- Yurda Giriş Çıkış Belgeleri: e-devlet'ten barkodlu olarak veya İlçe Emniyet Müdürlüklerinden ıslak imza ve mühürlü olarak Ukrayna’daki üniversite eğitimleri boyunca yurt dışında geçirdikleri süreyi belirtecek şekilde yurda giriş çıkış belgesi ibraz etmeleri gerekmektedir.
- Lise Diploması: Mezun olunan lise tarafından tahsis edilmiş diplomanın aslı ve bir kopyası. Aslı görüldükten sonra başvuru sırasında iade edilecektir.
- Lise Transkripti: Mezun olunan lise tarafından tahsis edilmiş transkriptin aslı ve bir kopyası. Aslı kayıt sırasında iade edilecektir.
- Resmi Transkript: Varsa, kayıtlı olunan üniversite tarafından hazırlanmış, alınan tüm dersleri, notları ve not ortalamalarını gösteren not döküm belgesi. Kayıtlı olunan üniversitede 4,00’lük veya 100’lük sistemden başka not sistemi uygulanıyorsa, üniversiteden temin edilecek not dönüşümünü açıklayan resmi bir belge de eklenmesi gerekir.
- Ders Tanım ve İçerik Bilgileri: Adayın ders transferi yapılması istediği ders varsa, ilgili derslerin ayrıntılı tanımlarını ve içerik bilgilerini içeren belgeler
- Dil Yeterlik için: Varsa, kabul edilen Dil Yeterlik Belgesi'nin aslı ve bir kopyası. Aslı görüldükten sonra başvuru sırasında iade edilecektir. Dil yeterlik koşulları için tıklayınız. (Hukuk ve Mimarlık (Türkçe) haricindeki programlara başvuran adayların, İngilizce dil yeterlik koşulunu sağlanması gerekir. Ukrayna’daki üniversitelerinde Hazırlık veya 1. sınıf olan ve İngilizce dil yeterlik koşulunu sağlayamayan adaylar, hazırlık sınıfına alınabilecektir ancak daha üst sınıflarda eğitim gören adaylar Hazırlık sınıfı kontenjanından faydalanamayacaklardır. Dil yeterliğini sağlayamayan 2. sınıf ve üzeri adayların kaydı yapılmaz, yapılmış ise de kayıt silinir. İngilizce dil yeterliğini gösterir belgesi olmayan adaylar Üniversite tarafından düzenlenecek olan TRACE sınavına girebilirler.)
Havacılık Yönetimi Lisans Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin sunması gereken belgeler:
- Arşiv Kayıtlı Adli Sicil Belgesi: T.C. uyruklu öğrencilerin, Cumhuriyet Başsavcılıklarından son 1 ay içinde alınmış havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı ve Adli Sicil Arşiv kaydı bulunmadığını gösterir 1 adet arşiv kayıtlı adli sicil belgesi aslı. (E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirsiniz. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğeri seçebilirsiniz.)
- Sağlık Sertifikası:Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde alınmış imzalı ve mühürlü sağlık raporu. (İşitme kaybı/eksikliği, görme kaybı eksikliği vs.). (Rapor, özel hastaneden veya devlet hastanesinden temin edilebilir.)
Pilotaj Lisans Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin sunması gereken belgeler:
- İkametgah Belgesi (e-devlet üzerinden alınacak olan barkodlu belge ile başvuru yapılabilir.)
- 13 adet Fotoğraf: Son 1 ay içerisinde çekilmiş 13 adet biyometrik fotoğraf
- Adli Sicil Arşiv Kaydı Belgesi:T.C. uyruklu öğrencilerin, Cumhuriyet Başsavcılıklarından son 1 ay içinde alınmış 2 adet arşiv kayıtlı adli sicil belgesi aslı ile bir kopyası. (E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirsiniz. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğer"i seçebilirsiniz.)
- ICAO Ek-1 Sınıf 1 Hükümlerine uygun sağlık raporu:Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından ICAO Ek-1 Sınıf 1 hükümlerine uygun 1’inci sınıf sağlık sertifikasının aslı ile bir kopyası. Yetkili havacılık tıp merkezlerinin listesine SHGM resmi web sayfasından ulaşabilirsiniz. Yetkili havacılık tıp merkezinden alınan sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülme zorunluluğu bulunmaktadır ve öğrencilerin sorumluluğundadır. Sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülmesi ile ilgili işlemlere SHGM resmi web sayfasından veya aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz. Kayıt gününe kadar sağlık raporlarını bürokratik işlemlerin uzaması nedeniyle sertifikaya dönüştüremeyen öğrencilerin kayıt işlemleri sağlık raporunun aslı ve bir kopyası ile yapılabilecektir. (01 Ekim 2019 tarihine kadar 1’inci sınıf sağlık sertifikalarının aslını ve bir kopyasını teslim etmeleri koşuluyla). 1’inci sınıf sağlık sertifikaları kopyası ile karşılaştırıldıktan sizlere iade edilecek ve öğrenciliğiniz süresince her yıl yenilenme ve kopyasının Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi’ne teslim edilme sorumluluğu sizlerde olacaktır.
http://web.shgm.gov.tr/tr/preview/4772-hava-saglik-birimi-ams-aeromedical-section
http://web.shgm.gov.tr/tr/formlar/3910-index
https://takas.shgm.gov.tr/products/04-04/hava-saglik-birimi
Kontenjanlar
Üniversiteye Kayıtlar
Yatay geçiş başvurusu kabul edilen adaylara Öğrenci Hizmetleri tarafından bir kabul mektubu iletilir ve geçiş yapmak için kayıt niyetleri alınır. Kayıt niyetini olumlu olarak bildiren adayların ilan edilen kayıt tarihlerinde öğrenim ücreti ödemelerini tamamlamaları gerekmektedir. Süresi içinde işlemlerini tamamlamayan öğrenciler geçiş haklarını kaybederler.
Savaş sebebiyle başvuru esnasında talep edilen belgeleri temin edemeyen ve/veya sunamayan öğrencilerin öğrencilik durumlarını mutlak suretle bir belge ile kanıtlamaları gerekmektedir. Buna ek olarak Ukrayna’daki öğrenciliklerine dair bir belge ibraz edebilip kayıt işlemi tamamlanan öğrenciler, 25 Ağustos 2022 tarihine kadar aşağıda talep edilen tüm belgeleri temin etmek ve Öğrenci Hizmetleri Ofisi’ne teslim etmekle yükümlüdür. Aksi takdirde bu öğrencilerin yatay geçiş kayıtları iptal edilecektir; ve özel öğrenci olarak ders alındığına ilişkin belge veriliyor olacaktır.
Öğrenim Ücretleri
2021-2022 akademik yılında Üniversite dışından yatay geçiş ile kabul edilen yeni öğrenciler için uygulanacak KDV dâhil yıllık öğrenim ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz. 2021-2022 Bahar döneminde Üniversitemizde dersler 14 Şubat 2022 tarihinde başladığından, yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrenciler öğrenimlerine en erken 2021-2022 yaz okulu itibarıyla başlayabilecektir ve 2021-2022 bahar döneminde kayıt dondurma işlemi yapılacaktır.
Burslar
Yatay geçiş başvurusunda bulunan adaylar, kabul edildikleri takdirde varsa kayıtlı oldukları üniversitelerinden almakta oldukları mevcut tüm burs ve indirimlerden feragat etmiş sayılırlar. Üniversitemize yapılan yatay geçiş başvurularında burslu kontenjan bulunmamaktadır.
İntibak İşlemleri ve Öğrenim Süresi
Aşağıda belirtilen intibak işlemleri resmi transkript ve ders tanım içerikleri belgesini sunabilen adaylar için geçerlidir.
- Başvurusu olumlu bulunan adayların daha önceki programlarından almış oldukları derslerden muafiyet verilebilir. Geçiş yapmak istenilen programa uygun olan dersleri ve bu derslerin kredi ile not uyarlamaları ilgili fakülte/yüksekokul yönetim kurulları tarafından karara bağlanır.
- Adayın alıp başardığı dersin öğrenim dili, bu ders karşılığında diploma programında muaf tutulacağı dersin öğrenim dili şartına uymak zorundadır.
- Muaf sayılarak intibakı yapılan derslerin kredi toplamı dikkate alınarak muafiyet verilen her 30 AKTS kredisi için bir dönem olmak üzere hesaplanan dönem sayısı, adayın öğrenim süresine sayılır. Sayılan AKTS kredisinin toplamı 24 - 30 arasındaysa bir dönem veya 30’un tam katı olmaması durumunda artık AKTS kredisi 24 - 30 arasındaysa bir dönem daha öğrenim süresinden düşülür.
- Ders muafiyetleri ve intibak işlemleri için ayrıntılı bilgileri Derslerden Muafiyet sayfasından veya Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği‘nden edinebilirsiniz.
Derslerden Muafiyet için Genel Kurallar
Aşağıda belirtilen ders muafiyet kuralları resmi transkript ve ders tanım içerikleri belgesini sunabilen adaylar için geçerlidir.
- Öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversite’deki programında alıp başardığı dersin öğrenim dili, bu ders karşılığında diploma programında muaf tutulacağı dersin öğrenim dili şartına uymak zorundadır.
- Muafiyet verilen dersler not dönüşüm tablosuna göre kredi ve notları dönüştürülerek kayıtlara geçirilir. Not dönüşüm tablosu, Üniversite tarafından düzenli olarak güncellenmekte olup, ders muafiyeti talebinde bulunacağınız Üniversitenin tabloda bulunmaması halinde kayıtlı olduğunuz fakülteye / yüksekokula başvurmanız gerekmektedir.
- Derslerden muaf sayılarak intibakı yapılan öğrencilerin mezuniyet hakkı kazanabilmeleri için Üniversitede en az iki yarıyıl kayıtlı olmak ve bu süre içinde en az 60 AKTS kredisi ders almış olmaları şartı aranır.
- Muafiyet verilerek intibakı yapılan dersler, Üniversitedeki öğrenim sürelerince tekrar alınamaz.
- Ders muafiyetleri ve intibak işlemleri için ayrıntılı bilgi hakkında Derslerden Muafiyet sayfasından veya Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği‘nden edinebilirsiniz.
Saygılarımızla,
Öğrenci Hizmetleri